След скандала с Джон Галиано модната къща Dior остана без творчески директор. Напрежение, объркване, предположения, завист и ликуване се блъскат в блестящите стени на световната мода, тъй като не е ясно още кой ще го замести.
Джон Галиано бе творчески директор на Dior цели 15 години. Модната къща го отстрани, след като беше обвинен, че е отправил антисемитски нападки срещу двама души в парижко кафене. Според полицията това се случило, защото известният дизайнер бил употребил голямо количество алкохол. Скандалът с него помрачи началото на седмицата на модата в Париж, в която участва и Dior.
В модните среди упорито се носи слух, че заместникът на Джон Галиано ще бъде американският дизайнер Марк Джейкъбс. Модната къща все още обаче не е обявила официално фаворитите си за поста. Въпреки това се твърди, че Марк Джейкъбс е първият избор на Бернард Арнолт – директорът на LHMH – компанията, чиято собственост е Dior, а също и Louis Vuitton.
Нюйоркчанинът Марк Джейкъбс е творчески директор във френската модна къща Louis Vuitton от 1998 г. Дизайнерът се отличава със своята ексцентричност, смелост и креативност.
В момента Джейкъбс е криейтив директор в Louis Vuitton като през януари поднови договора си с LVMH. Възможно е да продължи да заема този си пост, дори ако приеме работата в Dior, съобщават информационните източници.
Тази седмица в Париж ще се състоят срещите между представители на Dior и на Джейкъбс. До момента и двете страни са отказали да дадат коментар.
От LHMV все още отказват да коментар, не потвърждават, но и не отричат информацията.
Междувременно се твърди, че главните дизайнери на Lanvin – Албер Елбаз, на Balenciaga – Никола Гескиер и на Alexander McQueen – Сара Бъртън са отказали да заемат водещ пост в Dior, оставяйки единствено Рикардо Тисчи да се надява, че може да бъде следващия Галиано.
Dior работи без творчески директор от началото на март. Бил Гейтън е един от предишните му асистенти, който ръководи създаването на колекцията, представена в началото на юли в Париж. Тя обаче беше много критикувана. Злите езици не пропуснаха да сложат етикет на новата линия на марката като я нарекоха безвкусна и лишена от креативност.
Дали Марк Джейкъбс ще успее да възвърне блясъка на френското модно съкровище предстои да разберем съвсем скоро.