Активността на потребителите в Twitter

Според проучване,  микроблогинг платформата Twitter дължи съществуването си на сравнително малък процент от потребителите си.

Едва 10% от ползващите платформата на Twitter генерират повече от 90% от съдържанието на социалната мрежа – гласи проучване на Харвардския университет, което се базира на поведението на 300 000 потребителя.

По последни данни социалната мрежа има повече от 10 милиона потребители и е една от най-бързо разрастващите се в момента.

Но въпреки това проучването е установило, че повече от половината потребители в Twitter обновяват профила си на всеки 74 дни. В същото време, голяма част от потребителите са използвали услугата само веднъж в живота си.

„Според проучването Twitter със сигурност не е услуга, в която всеки се влюбва от пръв поглед.“ – казва Bill Heil, човекът ръководещ изследването.

В обикновените социални мрежи, казва той, 10% от потребителите осигуряват около 30% от съдържанието.

Безмълвните тълпи

Twitter е социална мрежа, в която потребителите могат да публикуват съобщения до 140 знака – познати като „tweets“ – които могат да бъдат виждани от потребители, следящи тяхните публикации.

Приръстът на компанията е обявен за „експлозивен“. Последни проучвания показват, че новите потребители в сайта са се увеличили с 1,382%, от 457, 000 на 7 милиона – в периода март 2008, февруари 2009.

Проучване на Нилсън показва, че голяма част от потребителите само са опитали услугата, без да я използват продължително време.

По-рано тази година фирмата е установила, че повече от 60% от американските потребители са октазали да се върнат на страницата втори път.

„Супер потребител“

Проучването на Харвард е наблюдавало 300, 542 потребителя през май 2009 година. Всичката събрана информация е била детайлно анализирана на база дейноста на потребителите според пола – жени/мъже.

Установено е, че например мъжете имат 15% повече „followers“ от жените, независимо от това, че по-голямата част от потребителите са жени.

Също е установено, че е два пъти по-вероятно мъж да след друг мъж, а не жена в социалната мрежа.

„Просто информацията, която кара мъжете да следят жени в другите социални мрежи липсва в Twitter.’

„Под информация се има предвид снимки и подробни биографични данни.“

Както и да е, казва Heil, най-шокиращият резултат е, че много малко от потребителите предпочитат да публикуват, пред това да бъдат пасивни читатели.

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here