Бургундия в битка с Бордо за китайския пазар

Аукционът „Hospices de Beaune“ за 2010г. стана свидетел на очертаването на бойното поле от бургундските производители в борба за процъфтяващият китайския пазар за вино.

„Китай е наша реална цел“, споделя Мишел Балдасини, президент на „BIVB“ – главата на пазара в региона Бургундия , по време на пресконференция преди самия търг.

Обявявайки бюджет от €400 000, за „завземане на китайския пазар“, Пиер-Анри Гаджей, ко-президент на „BIVB“, съобщи, че комерсиалния фокус на бургундския регион е насочен главно към Азия.

„Имаме нужда да бъдем там“, казва той, „В противен случай производителите от Новия свят ще добият изключителна популярност“. Това обаче, беше отправено по-скоро към подхода на производителите от региона Бордо.

Не пропускай: 5 идеи за подарък на любителите на вино

„Цените, които видяхме на едни от най-добрите вина от Бордо бяха поразителни. Но има и огромно количество от евтино бордо, което залива пазара, като по средата цените от €8–10 са много малка част от сегашното предлагане и точно това е мястото което трябва да заемем ние. Това е бъдещето, реалният потенциал в Китай.Вярвам, че Бордо са направили грешка с експорта на такова голямо количество евтино вино в Китай. Ние трябва да подобрим качеството и нашия тероар, но не можем да направим това за €3.“

Запитан за опасността от нарастващите цени на най-добрите продукти, Гаджей казва, че не бургундците са имали намерението да създадат дисбаланс с другите пазари. „Ако Китай ни харесат, могат да качат цените. Това е страхотно, но няма да искаме от тях да ги увеличат прекалено много – ние просто искаме да продаваме вината си в целия свят с балансирани пропорции.“

„Не можем да предотвратим спекулации от главните производители, но това не е нашето намерение – не искаме да следваме модела на Бордо. Хората в Бургундия са лоялни. За разлика от Бордо, те са в по-близък и постоянен контакт с клиентите си – имаме дългогодишни отношения с тях. В Бордо производителите продават на търговците и след това вината им се разпространяват на места, където не сме очаквали.“

„Така че няма да излагаме цялата си продукция на китайския пазар. Цените на най-доброто бордо се качиха твърде нависоко- това е фалшиво. И когато всеки осъзнае това, падането ще е трудно.“

Christie’s„, които са домакини на „Hospices de Beaune“, организират дегустации в Шанхай, Пекин, Хонг Конг, Сингапур и Тайван в навечерието на търга , в рамките на съгласувана кампания, озаглавена „От Бон в Пекин“:

„Знаем, че азиатският пазар е много посветен на Бордо в момента, така че ние искахме да им се даде шанс да открият Бургундия“, заяви Майкъл Гейн от името на „Christie’s“.

Организаторите на търга по-рано се провалиха по отношение доказване на твърдението си, когато главната филмова звезда от Китай, Лиу Йе не се присъедини както се очакваше, защото трябваше да се върне на снимачната площадка.

„Той обеща, че ще се върне след една седмица с няколко китайски журналисти, за да докаже, че Бургундия е по-добра от Бордо“, казва Балдасини.

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here