Милиардерите на Китай променят начина си на живот

Животът на богатите

Те вече карат лъскави коли, носят скъпи часовници и се хранят в най-престижните ресторанти. Сега богатите китайски бизнесмени са открили нов начин да парадират с богатството си – луксозни лодки.

„Те искат да излезнат в открито море и да се забавляват и да вземат ВИП клиентите си за риболов или да преговарят за нови сделки,“, казва Дженг Уейханг, главен секретар на Китайската асоциация за круизна и яхтена индустрия (CCYIA).
Като втората страна с най-голям брой милиардери в света след САЩ, според списание „Форбс“, Китай привлича към бреговете си чуждестранни предприемачи и корабостроители, които искат да станат част от бързо развиващия се пазар.
В момента в Китай има около 1000 луксозни моторни лодки и яхти и се очаква тази цифра да се увеличи десетократно за следващите 10 години.
За доказателство на това е и един участък от рекултивирана земя в близост до северния пристанищен град Тиендзин, на който компанията от Хонг Конг „Rainbow Land Holdings“ ще построи, както твърди, най-големия яхт клуб и яхтено пристанище в Китай с 750 места и 655-стаен хотел.
„Мисля че ще бъдем желаната дестинация за уикенда на много хора в Пекин – въпрос на време е да им представим истинския начин на живот.“ казва Дейвид Брайтлинг, главен мениджър по разработване на проекта.
Моторните лодки са най-популярните плавателни съдове сред богаташите на Китай, главно защото са по-лесни за управление от платноходките и повече от 80% от тях са внесени от Европа и САЩ. И въпреки че китайските компании започват да произвеждат луксозни лодки, предпочитанието на потребителите все още е насочено към чуждестранни марки, които носят по-голяма социална слава.
„Когато искат високо качествен и с висок клас продукт на момента, хората тук все още се обръщат към чуждите луксозни марки.“, споделя Делфин Линиерес, директор на „China Rendez-Vous“, която организира годишни луксозни лайфстайл изложения в южната част на остров Хайнан. През септември Линиерес организира група от 25 китайски корабостроители, предприемачи и яхтени собственици и отива с тях в Кан по време на яхтеното изложение, за  да им помогне на открият „начина на живот на разходка с лодка.“
„Довеждайки ги тук ще им дам възможността да придобият повече желание да купуват яхти в Китай след това.“, обяснява Линиерес. „Те са главно бизнесмени в сферата на недвижимите имоти или финансите, които търсят друг начин на живот.“
След 30 години на бързо развиваща се икономика, в Китай броят на хората, които могат да си позволят високотехнологични и модерни продукти предсказва, че страната ще стане най-големият световен купувач на луксозни стоки през 2015г., според „PriceWaterhouseCoopers“.
„Нарастващата популярност на плавателни съдове не е само знак за нарастващото богатство в Китай – това представлява промяна на културата и начина, по който хората обичат да се забавляват.“, казва Райън Суифт, главен редактор на списание „Asia-Pacific Boating“, и допълва:
„Това, което богатите мъже обичаха да правят за удоволствие (в миналото) е да отидат в някои много, много скъпи караоке барове или да купуват лъскави предмети. Концепцията им за забавление беше много градска. А сега виждат морските и крайбрежни територии като неща, които да приемат по различен начин, а не да ги избягват.“

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here