BMW навлезе в нова ера на автомобилостроенето…

…благодарение на новата марка BMW i, компанията ще откликне на нуждата от електрическа мобилност

Сега когато електрифицирането на автомобилостроенето е повече от актуална тема и редица компании създават общи проекти за разработване на алтернативни технологии, които да оправдаят необходимостта от автомобили на бъдещето с различен характер и подход към околната среда, BMW прави крачка пред тях.

Един нов свят на революционна мобилност е водещата идея, която захранва представата, развитието и раждането на „BMW i“. Това е новата подмарка на германският гигант, който се е посветил на създаването на постоянни решения за придвижване от ново измерение. Седалището в Мюнхен подготвяше почитателите на марката за иновативното начинание с тържествено отброяване до откриването на „BMW i“, което се състоя вчера.

„Продуктите и услугите na „“BMW Group“ винаги са се разработвали около революционен подход: целенасочено проектирани и целенасочено произведени за устойчива, премийна мобилност.“, сподели въодушевено Иън Робъртс, член на Управителния съвет на „BMW AG“, отговорен за отдел „Маркетинг и продажби“.

Като за начало новата марка стартира със смела крачка и представи два нови модела за 2013г. – BMW i3 и BMW i8. Компанията също така планува значително да разшири гамата си от предлагани услуги през следващите няколко години. За да постигне това, е създадена компания, занимаваща се с венчър* капиталово дело в Ню Йорк – „BMW i Ventures“ с инвестиция от 100 милиона долара.

Новата марка обхваща автомобили и услуги, разработени от 2007г. насам като част от „i“ проекта – специална инициатива на „BMW Group“, която се занимава с изследването на устойчивите решения за мобилност, които споменахме. По този начин компанията откликва адекватно на променящите се нужди на клиентите, включително и необходимостта от алтернативно задвижване, като електрически  и хибридни системи. Нужди, които са главно засегнати в мегаполисите, а решението за тях BMW виждат като „интелигентно комбиниране на предимствата на различни концепции в един единствен пакет“.

Що се отнася до автомобилите, Робъртс допълва:

„BMW i3 – известен преди като Megacity автомобила – ще бъде първият сериен автомобил на BMW Group за градска среда, който ще бъде захранван само от електричество. Същевременно BMW i8 е основан на концептуалното проучване Vision EfficientDynamic – това е плъг-ин хибрид, който комбинира представянето на спортна машина с разхода на гориво и вредни емисии на малък автомобил“.

И двата модела се основават на революционната концепция за конструиране, позната като LifeDrive архитектура. Алуминиево шаси е базата, на която се полага задвижващата система, а купето е направено от изключително силна, но лека пластмаса, подсилена с карбон (CFRP).

„Двата автомобила бяха разработени специално за съответните си алтернативни задвижващи системи. Използвахме иновативната архитектура и CFRP, за да намалим допълнителното тегло, добавено от батериите. За нашите клиенти това означава  превъзходна динамика, комбинирана със сравнително подобрен пробег на електичество.“, обяснява Клаус Дрегер, член на Управителния съвет на „BMW“, отговорен за разработването.

*Венчър капиталът е схема за инвестиране в нови предприятия. Докато банките обикновено отпускат средствата под формата на заем, венчър капиталистите се интересуват от дялово участие в бизнеса. Редовна практика е предприемачът да поеме само частта от бизнеса, за която има иновативна идея или ноу-хау, а венчър капиталистът да организира всички други аспекти в новото предприятие – определяне насоките на нейното развитие, управление на финансите, определяне начините за пласмент на продукция и други.

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here