Корпоративен кетъринг – всичко, което трябва да знаете

корпоративен кейтъринг

Независимо дали работите като HR, управител или мениджър на събития, рано или късно ще ви се наложи да се сблъскате с организирането на корпоративен кетъринг. А дори и това да не стане, винаги е добре да знаете как да организирате коктейлни събития. В тази статия ще откриете основни стъпки, които не трябва да забравяте, както и практични съвети как да впечатлите своите гости. 

Най-условно можем да разделим събитията на два вида – външни и вътрешни. Вътрешните са тези само за екипа на компанията, а външните могат да включват клиенти, доставчици, целева аудитория и други. Хубаво е още от началото да разполагате с ориентировъчен бюджет, както и приблизителен брой очаквани гости.

Открийте локация спрямо типа събитие 

Локацията зависи много от типа събитие, което ще организирате. Щом сте наясно с бюджета и това колко гости ще се включат, направете списък с 5-10 локации. Свържете се с управителите на местата, които сте си харесали, и попитайте за индивидуална оферта. Хубаво е мястото, което изберете, да има пространство за разговори, да е съобразено с тематиката на вашето събитие и да предоставя възможност за спокойно поднасяне на кетъринга.

Разположението на гостите и оборудването

Някои събития предполагат гостите на коктейла да стоят прави, а при други е по-подходящо да има места за сядане на разположение. Ако избраната локация не предлага оборудване, можете да потърсите от компании за предоставяне на парти оборудване – столове, озвучаване, осветление и дори чинии, чаши и прибори.

Помислете за кетъринг меню за събитието

Винаги когато организирате кетъринг събитие, поръчвайте повече хапки, отколкото е броят на гостите ви. Освен че може да има някой по-гладен, може да се окаже, че неочакван гост посети събитието ви. Същото се отнася и за напитките – предвидете поне 2 води за всеки гост и по две чаши вино, ако ще сервирате такова.

В кетъринг менюто заложете на класически сладки и солени предложения, но не пропускайте да включите и нещо по-екзотично или неочаквано! Съветваме ви да изберете хапки със сезонни продукти, за да сте сигурни в качеството на храната.

Изберете подходящ момент за поднасяне

Това може да е по време на обедната почивка, кафе пауза между срещи или конференция, а дори и афтър парти след важно събитие. Когато сте наясно с програмата за основното събитие, лесно ще можете да прецените кога е подходящ момент за поднасяне на кетъринга.

Често се случва в рамките на едно целодневно събитие два пъти да бъде поднесен кетъринг. Това не бива да ви притеснява, тъй като освен за хапване, тези моменти са предвидени за създаване на приятелства и бъдещи партньорства.

Съвет: някои официални поводи предполагат поднасянето на welcome drink. Поглезете своите гости и им покажете своето внимание и признателност по този начин!

Логистика – преди и след? 

Избрали сте локация, кетъринг меню, фирма за оборудването – супер! Но има още нещо, за което трябва да помислите. Определете отговорник за логистиката на всичко нужно за кетъринг събитието или изберете фирма, която предлага подобни услуги. Не пропускайте да разберете дали вие имате ангажимент по прибиране на празните плата и дали компанията разполага с персонал, който ще поднася напитките и ще сервира на гостите по време на събитието.

Създайте подходяща атмосфера

Не на последно място е хубаво да помислите и за цялостната атмосфера на събитието. Открийте как да развълнувате гостите си, да им дадете възможност да общуват помежду си и да се отпуснат така, сякаш са сред приятели. Със сигурност основният фокус трябва да е върху голямото събитие, но в паузите между него или в големия завършек също можете да впечатлите своите гости с професионализъм и внимание.

За финал не забравяйте, че и вие самите трябва да се позабавлявате по време на коктейла!

Всички съвети, представени в днешната статия, са селектирани с помощта на Classic Catering Company – компания за кетъринг във Варна, която има дългогодишен опит в организирането на корпоративни кетъринг събития. 

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here