Google е символ на човешкото любопитство

Борислав Арапчев SEO победител european-search-awards-2019

Днес ще ви запознаем с Борислав Арапчев, еколог, който прави оценки и анализи, но не екологични, а на уеб-сайтове. И дава препоръки за подобряването им, за да бъдат добре възприети от хората и Google. Този радетел за чиста природа не е единственият оптимизатор в тази интересна SEO фирма, наречена Serpact. Основателят на фирмата Никола Минков е бивш футболист, а специалистът Дидо Григоров е завършил PR и реклама. Именно фактът, че като основа те не са ИТ специалисти, им дава възможност да научат изкуството на оптимизацията, но и  да имат по-новаторски и нестандартен поглед върху процесите в него.

 SEO означава search engine optimization и представлява обширен метод, който помага на интернет страниците да бъдат по-добре “разбрани” и възприети от Google. За тази интересна област днес разговаряме с Боби. 

Боби, здравей! Как започна всичко?

Здравей! Започна преди много години. Когато  видях компютър за пръв път на живо. Беше много интересен, но множеството икони на екрана тогава бяха непонятни за мен, и внесоха смут в ума ми.  Знаех, че на това нещо принадлежи бъдещето, но не бях наясно с него. И като всяко нещо, което ме плаши – се заех да го науча. Така започнах работа в интернет зала, започнах да уча как се изгражда интернет страница и всички особености, свързани  с това.

Периодът беше около 2000  – 2001 година.  Докато другите играеха на игри, аз прекарвах много безсънни нощи, за да овладявам тази наука.  Интересно ми е било, интересно ми е и сега. И именно това ме кара и до днес да върша работата си с желание.

После, 2004 година, направих собствен сайт за предлагане на уеб дизайн услуги. И го потърсих в Google по името на фирмата ми тогава. Открих го след 2 часа търсене на 40-та страница.  Бях смазан – нямаше шанс да бъда открит от клиенти и да ме наемат.

Ако исках да се занимавам с това – оставаше ми единствено да разбера как работи този механизъм. И така започнах…

За тези, които не разбират – какво  е SEO?

SEO най-общо обхваща три области – техническото обезпечаване на уеб страницата ви, след това подобряване на съдържанието в нея  – текст, изображения, видео, документи за изтегляне и т.н.  и разпространение на вашия сайт до повече потребители. Всичко това цели да повиши видимостта ви в интернет, да ви доведе повече трафик, обаждания и поръчки. Когато това се прави според указанията на Google и с мисъл за полза за потребителя – това се случва.

Какво би казал на бизнеса? Какво не знае той за SEO, а е важно да го научи?

Разглеждал съм много сайтове, правил съм много анализи, и много други чужди такива съм проучвал.  Наблюдавал съм много маркетинг канали. Първо – рекламата в интернет е най- проследима – кой канал ти носи ефективност, кое не е наред в друг канал – правиш корекции там и следиш за ефекта. Гледаш проценти, числа и на база на тях правиш стратегия, променяш, проучваш, докато стане нещо наистина добре работещо. Това не може да стане с един билборд или с една листовка. Ето защо в наши дни виждаме този възход на онлайн маркетинга, в световен мащаб. А това че достигаш да хора в невъобразими кътчета на света, това няма нужда от разяснение. Второ  – органичният трафик /другото име на SEO трафика/ е най-ефективен и най-истински. Той представлява реалният интерес на хората към дадена тема, продукти или услуга. И след като откриеш това, в твоята област, и  се погрижиш да дадеш отговор и решение на хората – това ще ти се отплати многократно – всеки вложен лев ще ти се върне, умножен.

Именно това е важно да осъзнае бизнесът. И много фирми го разбират все повече. В това кризисно време мениджърите все по-добре преценяват кое им носи резултат и се насочват към него. Ако не го направят – ще им струва скъпо.

Какво би споделил за Serpact, какво става при вас? 

В агенция Serpact аз работя с Ники и Дидо и има много добра спойка между нас. Това е нашата тайна, нашата химия – като хора  и като специалисти. Обичаме да анализираме, да търсим и да решаваме проблемите. След това успехът е сладък и щастието от доволните клиенти е голямо!

Горд съм, че през 2019 спечелихме European Search Awards! Това беше паметен момент за нас, и най-вече показахме че можем да бъдем наравно и дори по-добри от големите агенции от Германия, Русия и Великобритания. Както повтарям много пъти – в интернет успява не най-големият и с най-високия бюджет,  а  най-адаптивният, бързият и умният. Serpact-winner-european-search-awards-2019

Искам да спомена и да благодаря и на целия ни неуморен екип, който прави чудеса, за да вършим своята работа добре и да носим сериозни ползи на клиентите ни.

И сега накъде? Как се развива оптимизацията за търсещи машини и Google като цяло?

Google неслучайно са лидери в световен мащаб. Интернет представлява колосален обем от информация и тя трябва да бъде проучена, оценена и систематизирана. Световната търсачка се справя добре с тази задача. Разбира се, това е софтуерен   алгоритъм,  и той бива подобряван и усъвършенстван постоянно, за да изпълнява своите цели и да дава все по-точни и полезни резултати.

Спекулации за спада в ефективността на оптимизацията са безпочвени. Защо? Човек винаги ще търси информация. Човек е любопитен, аналитичен, винаги ще иска да прочете новина, информация за дадена личност или статия за събитие. Именно затова търсещата машина ни е нужна. Не е необходимо да помним такива обеми информация. Това е за машините. За нас като хора е важно да можем да мислим, да правим преценка и да си съставяме мнение. И всичко това на база на информацията, която откриваме.

Боби, благодаря ти за това интервю!

И аз благодаря! Успех на вашите читатели!

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here