Какви акумулатори за мотори ще намерите онлайн

За правилната експлоатация на мотоциклета и други видове двуколесни моторни превозни средства е необходим подходящ акумулатор. Той осигурява нормалното стартиране на двигателя и захранване на светлините. Въпреки това, в зависимост от мотора, типовете батерии се различават и по-долу ще разгледаме предлаганите в онлайн магазин Maxcar.bg видове и акцентите при правилното зареждане.Акумулатори за мотори

С какво се отличават акумулаторите за мотори

Предназначените за мотоциклетите батерии са със значително по-компактни размери от тези за колите. Те са с по-малък капацитет, но с еднакво напрежение – 12V. Предназначението им отново е едно и също: осигуряване на висок първоначален ток за завъртане и стартиране на двигателя. Поради това акумулаторите за мотори често са наричани и стартерни. В отделни случаи, в зависимост от нуждите на двуколесното превозно средство, има и 6V батерии, но с различен капацитет и способност за краткотрайно отдаване на високи токове.

Какви се предлагат в Maxcar.bg

Съобразно технологията на работа, достъпните в онлайн магазина акумулатори за мотори и скутери са предимно:

  • оловно-киселинни – отличават се с достъпни цени и приемлив работен ресурс от около 500 или повече зарядно-разрядни цикъла. Използват течен електролит от сярна киселина и обикновено са обслужваеми, изискващи периодичното наблюдение на нивото на киселината и доливането с дестилирана вода;
  • гелови – основна тяхна особеност е липсата на течния електролит между оловните пластини и използването на гелообразен. Това е значително по-съвременната технология и нейно предимство е по-дългият експлоатационен живот. Подобни батерии са необслужваеми и са фабрично запечатани. Могат да се монтират във всяка позиция на мотора, за разлика от оловно-киселинните, които задължително трябва да са изправени;
  • AGM (Absorbent Glass Mat) – превежда се като абсорбиращ стъклен мат, което означава, че електролитът не е в свободно течно състояние, както е в оловно-киселинните видове, а е върху специални подложки от фибростъкло. Това предотвратява разливане на течността, дори и ако акумулаторът е странично позициониран. Този тип също е необслужваем и осигурява високи пускови токове, а саморазрядът му е сведен до минимум.

Как се зареждат правилно

Преди свързването на зарядното устройство е необходимо внасяне на акумулатора за мотори на стайна температура и изчакване за аклиматизация. Не бива в близост да има източници на топлина, а свързването на зарядното устройство трябва да стане съобразно полярността на клемите. За киселинните и гелови решения, зарядният ток трябва да бъде 10% от капацитета. Максималното напрежение не бива да надвишава стойността от 14,4V.

ВАШЕТО МНЕНИЕ

Please enter your comment!
Please enter your name here